E-mail visszavonása

Menü megjelenítése

E-mailek visszavonása

Utolsó frissítés: 2024 január 24.

Mint bármely más rendszerben (pl. Gmail), a Microsoft által biztosított levelező rendszerben is minimális idő áll a rendelkezésre egy levél visszavonására, pontosabban az elküldés visszatartására.

Ha a levél elküldésre került, akkor az megérkezett a fogadó postafiókjába (pl. Gmail, Freemail, stb.), ahonnan a befogadott levelet visszavonni/eltüntetni a feladó részéről nem lehet, ugyanis az már nem a mi rendszerünk, de az egész levél útja logolva (tárolva) van minden mail átjárón.

Összefoglaló:

Az üzenetek visszahívásakor a rendszer lekéri az elküldött üzenetet azoknak a címzetteknek a postaládájából, akik még nem nyitották meg azt. Az üzeneteket másik üzenettel is helyettesítheti. Ha például elfelejtett csatolni egy mellékletet, megpróbálhatja visszahívni az üzenetet, és helyette másikat küldeni, amely már tartalmazza a mellékletet.
 
Az üzenetvisszahívás csak akkor érhető el, ha a Küldés lehetőséget választja, és csak akkor érhető el, ha Ön és a címzett is rendelkezik Microsoft 365 vagy Microsoft Exchange e-mail-fiókkal ugyanabban a szervezetben. Így például egy Hotmail-, Gmail- vagy live.com-fiókba/fiókból küldött üzenet nem hívható vissza.

Outlook (kliens) esetén, amit mi is használunk, az alábbiak szerint kell eljárni:

  • A bal oldali mappaablakban válassza az Elküldött elemek lehetőséget, majd kattintson duplán az elküldött üzenetre, hogy külön ablakban nyissa meg.
  • Az eszköztáron válassza az Üzenet visszahívása gombot, az Üzenet visszahívása lehetőséget, majd a megerősítést kérő párbeszédpanelen kattintson az OK gombra
  • Röviddel ezután üzenetvisszahívási jelentést fog kapni a Beérkezett üzenetek mappában. Kattintson az üzenetben található hivatkozásra annak megtekintéséhez, hogy a visszahívás sikeres, függőben van vagy sikertelen.
     

Helpdesk

Hibabejelentés: helpdesk@uni-mate.hu vagy az alábbi oldalon.