Útmutató a tervezéshez - MATE Informatikai Igazgatóság
Informatikai beszerzések tervezése a 2026-os évre
Informatikai beszerzések tervezése a 2026-os évre
Utolsó frissítés: 2025 november 12.
Kitöltési útmutató
Az alábbiakban összefoglaljuk a 2026. évi informatikai beszerzések tervezéséhez készített felület elérését és használatát.
Általános információk:
A 2026. évi informatikai beszerzések tervezése – bejelentkezés után - az alábbi felületen érhető el: https://it.uni-mate.hu/
Jelenleg minden BIA indító esetén biztosított a hozzáférés. Ha más Kollégának is szeretnének jogosultságot kérni a tervezői felülethez, úgy kérem jelezzék az informatikai.igazgatosag@uni-mate.hu email címen.
A felületre belépve, megjelenik - jobbra fent - az adott Tervező Szervezeti Egység neve, valamint a Tervezői kosár menüpont is.
A tervezési felületen a Tervező Szervezeti Egységek a különböző termékcsoportok alatt megtalálható termékek közül választhatnak. A kiválasztott termékre kattintva jelölheti a szervezet, hogy mely negyedévre/negyedévekre tervezi a tételt. Ezt követően kell kiválasztani, hogy mely pénzügyi központra szeretné tervezni a kiadást. Mindezek rögzítése után tudja kosárba tenni a terméket/termékeket. A kosár tartalmán a darabszám tekintetében végezhető módosítás. Amennyiben a megadott pénzügyi központot szeretné módosítani, abban az esetben javasolt a tétel törlése és újbóli kiválasztása. A tervező oldalon található nettó termékárak tájékoztató jellegűek. Kis mértékben eltérhet a termékeket érintő beszerzési eljárás fajtájától függően (pl. közbeszerzésköteles eljárás keretmegállapodás alapján vagy ezen kívül eső egyéb beszállítóktól történő megrendelés esetén, melyet az Informatikai igazgatóság folytat le).
Ezen a felületen informatikai jellegű szolgáltatást nem tervezünk.
A beszerzések tervezése során CPV kódot nem kérünk be.
Minden Tervező Szervezeti Egység a saját pénzügyi központ adataival tud tervezni, ezt a felület automatikusan kezeli.
A tervezői kosárba helyezett termékek nettó összegek, közbeszerzési díjjal kiegészítve és tájékoztató jellegűek. A termék árak a tavalyi értékekhez képest 5%-al növelt értékkel szerepelnek.
A tervezés során lehetőség van a kiválasztott tétel törlésére, mennyiség és pénzügyi központ módosítására.
A felületen található Termékcsoportok:
- Központilag tervezett költségek
- PC, monitor, notebook
- Speciális munkaállomások notebookok
- Ipad, Tablet
- Mobiltelefonok
- Nyomtatók
- Projektorok
- Szoftverek, licenszek
- Egyéb, kiegészítő termékek
Központilag tervezett kiadások:
Ezen termékcsoport alatt, a Tervező Szervezeti Egység korábbi teljesítési adatai alapján, központilag megtervezett kiadásai találhatóak. Ez azt jelenti, hogy a betervezett összeggel számolni kell, a költséget nem vállalja át az Informatikai Igazgatóság, csak megtervezi.
A Vezetékes telefon, illetve a Mobil és a vezetékes internet költség tervezése központilag történik, amennyiben nincs összeg a kosárba akkor a költség az adott Campust terheli.
A Mobil telefon költségek csak az Egyetemi költségviseléssel kiadott mobil előfizetéseit tartalmazzák. A dolgozói költségviseléssel működő mobil előfizetések megjelenítése ebben a környezetben nem jelenik meg a kosárba.
Az Internet költségek Tervező Szervezeti Egységekre vetítve, létszám alapján került meghatározásra.
A meglévő nyomtatók TÜSZ költsége szintén központilag tervezett.
Új nyomtatóigény esetén a rögzített típusokból lehet választani. A nyomtatóhoz Teljeskörű Üzemeltetési Szerződést (TÜSZ) kötöttünk, mellyel a normál használat során előforduló meghibásodásokat, karbantartásokat orvosolják, valamint a toner ellátás folyamatosságát biztosítják.
Az üzemeltetési költség Tervezési Egységenként havonta kerül elszámolásra. Az elszámolás alapja az adott nyomtatónál feltüntetett egységár/ak (fekete-fehér, színes nyomtató esetén színes is; 1 db A4 oldalra vetítve) a becsült nyomtatás, fénymásolás, scannelés nyomatszáma ismeretében számolható és van tervezve.
A havi üzemeltetési költség mindig az adott hónap valós fogyasztásán alapszik.
Az üzemeltetési költséget a beérkező havi számla feldolgozása után, a megadott pénzügyi központok adatai alapján, a Pénzügyi Osztály könyveli le az adott költséghelyre.
Szoftverek, licenszek:
Campus licenszek esetében a költséget az Informatikai Igazgatóságot terheli, azonban a Tervezői Szervezeti Egységnek terveznie kell vele, így ezen termékek összeg nélkül jelennek meg a Tervezői Kosárban.
Tervezési határidő: 2025.11.27.
Évközben nincs lehetőség a terv módosításán. Terven kívüli eszköz, illetve szoftver és licensz beszerzése BIA indítást von maga után.
Tervezési munkafolyamat közben kizárólag az informatikai.igazgatosag@uni-mate.hu email címen lehet kérést, támogatást kérni.