Informatikai beszerzések tervezése a 2026-os évre

Informatikai beszerzések tervezése a 2026-os évre

Utolsó frissítés: 2025 november 12.

Kitöltési útmutató 

Az alábbiakban összefoglaljuk a 2026. évi informatikai beszerzések tervezéséhez készített felület elérését és használatát.

  

Általános információk:

A 2026. évi informatikai beszerzések tervezése – bejelentkezés után - az alábbi felületen érhető el: https://it.uni-mate.hu/

Jelenleg minden BIA indító esetén biztosított a hozzáférés. Ha más Kollégának is szeretnének jogosultságot kérni a tervezői felülethez, úgy kérem jelezzék az informatikai.igazgatosag@uni-mate.hu email címen. 

A felületre belépve, megjelenik - jobbra fent - az adott Tervező Szervezeti Egység neve, valamint a Tervezői kosár menüpont is. 

A tervezési felületen a Tervező Szervezeti Egységek a különböző termékcsoportok alatt megtalálható termékek közül választhatnak. A kiválasztott termékre kattintva jelölheti a szervezet, hogy mely negyedévre/negyedévekre tervezi a tételt. Ezt követően kell kiválasztani, hogy mely pénzügyi központra szeretné tervezni a kiadást. Mindezek rögzítése után tudja kosárba tenni a terméket/termékeket. A kosár tartalmán a darabszám tekintetében végezhető módosítás. Amennyiben a megadott pénzügyi központot szeretné módosítani, abban az esetben javasolt a tétel törlése és újbóli kiválasztása. A tervező oldalon található nettó termékárak tájékoztató jellegűek. Kis mértékben eltérhet a termékeket érintő beszerzési eljárás fajtájától függően (pl. közbeszerzésköteles eljárás keretmegállapodás alapján vagy ezen kívül eső egyéb beszállítóktól történő megrendelés esetén, melyet az Informatikai igazgatóság folytat le). 

Ezen a felületen informatikai jellegű szolgáltatást nem tervezünk
A beszerzések tervezése során CPV kódot nem kérünk be

Minden Tervező Szervezeti Egység a saját pénzügyi központ adataival tud tervezni, ezt a felület automatikusan kezeli. 

A tervezői kosárba helyezett termékek nettó összegek, közbeszerzési díjjal kiegészítve és tájékoztató jellegűek. A termék árak a tavalyi értékekhez képest 5%-al növelt értékkel szerepelnek. 

A tervezés során lehetőség van a kiválasztott tétel törlésére, mennyiség és pénzügyi központ módosítására. 

  

A felületen található Termékcsoportok: 

  • Központilag tervezett költségek 
  • PC, monitor, notebook 
  • Speciális munkaállomások notebookok 
  • Ipad, Tablet 
  • Mobiltelefonok 
  • Nyomtatók 
  • Projektorok 
  • Szoftverek, licenszek 
  • Egyéb, kiegészítő termékek 

  

Központilag tervezett kiadások: 

Ezen termékcsoport alatt, a Tervező Szervezeti Egység korábbi teljesítési adatai alapján, központilag megtervezett kiadásai találhatóak. Ez azt jelenti, hogy a betervezett összeggel számolni kell, a költséget nem vállalja át az Informatikai Igazgatóság, csak megtervezi. 

A Vezetékes telefon, illetve a Mobil és a vezetékes internet költség tervezése központilag történik, amennyiben nincs összeg a kosárba akkor a költség az adott Campust terheli. 

A Mobil telefon költségek csak az Egyetemi költségviseléssel kiadott mobil előfizetéseit tartalmazzák. A dolgozói költségviseléssel működő mobil előfizetések megjelenítése ebben a környezetben nem jelenik meg a kosárba. 
 
Az Internet költségek Tervező Szervezeti Egységekre vetítve, létszám alapján került meghatározásra. 

A meglévő nyomtatók TÜSZ költsége szintén központilag tervezett. 

Új nyomtatóigény esetén a rögzített típusokból lehet választani. A nyomtatóhoz Teljeskörű Üzemeltetési Szerződést (TÜSZ) kötöttünk, mellyel a normál használat során előforduló meghibásodásokat, karbantartásokat orvosolják, valamint a toner ellátás folyamatosságát biztosítják.  

Az üzemeltetési költség Tervezési Egységenként havonta kerül elszámolásra. Az elszámolás alapja az adott nyomtatónál feltüntetett egységár/ak (fekete-fehér, színes nyomtató esetén színes is; 1 db A4 oldalra vetítve) a becsült nyomtatás, fénymásolás, scannelés nyomatszáma ismeretében számolható és van tervezve. 

A havi üzemeltetési költség mindig az adott hónap valós fogyasztásán alapszik.  

Az üzemeltetési költséget a beérkező havi számla feldolgozása után, a megadott pénzügyi központok adatai alapján, a Pénzügyi Osztály könyveli le az adott költséghelyre.  

  

Szoftverek, licenszek:

Campus licenszek esetében a költséget az Informatikai Igazgatóságot terheli, azonban a Tervezői Szervezeti Egységnek terveznie kell vele, így ezen termékek összeg nélkül jelennek meg a Tervezői Kosárban. 

Tervezési határidő: 2025.11.27. 

Évközben nincs lehetőség a terv módosításán. Terven kívüli eszköz, illetve szoftver és licensz beszerzése BIA indítást von maga után. 

Tervezési munkafolyamat közben kizárólag az informatikai.igazgatosag@uni-mate.hu email címen lehet kérést, támogatást kérni.